Kundeservice

Her finner du informasjon om alt som vedrører din bestilling på Morris.no, både før, under og etter ditt kjøp. Du finner også en sammenstilling med svar på de aller vanligste  spørsmålene vi får. Kontakt oss.

Frågor & svar

Siste dag du kan bestille på nett før jul?
For å få dine julegaver innen julaften må du bestille senest den 17. desember kl 00.00. Vi reserverer oss for eventuell overbelastning hos våre distributører.
Forlenget åpent kjøp på julegaver
Åpent kjøp på julegaver gjelder fram til den 7/1 2018 mot kvittering.
Hvor lang tid tar det å få min bestilling?
Mellom 2-4 arbeidsdager. Link: Les mer om våre leveransevillkår her.
Hvor er min order?
Om du har valgt å hente din bestilling hos ditt nærmeste Schenkerombud kan du spore din pakke via linken på din kvitteringsmail under ”Leveransemetode”. Har du valgt å hente din bestilling i butikk ber vi deg kontakte Kundeservice på kundeservice@morris.no alternativt berørt butik. Du finner telefonnummer til samtlige av våre butikker her.
Hvordan kontakter jeg min nærmeste butikk?
Du finner samtlige telefonnummer til alle våre butikker   her.
Jeg er medlem men jeg kan ikke logge inn?
For å kunne logge inn må du ha angitt en e-postadresse og et passord. D.v.s. det holder ikke å “bare” blitt medlem i butikk. Klikk herfor å oppdatere ditt medlemskap.
Jeg får deres mail men det står at min e-postadresse ikke er registrert når jeg forsøker å logge inn
For å aktivere ditt medlemskap på hjemmesiden må du angi din e-postadresse samt et passordord. Klikk herfor å oppdatere ditt medlemskap.
Kan jeg delbetale en faktura?
Ja, det går bra. Når det gjelder betalinger samarbeider vi med Klarna. Link: Les mer om Klarnas villkår her.
Sender dere utenlands?
Nei.
Tilbyr dere hjemmelevering?
For tiden tilbyr vi bare leveranse til ditt nærmeste Schenkerombud samt fraktfritt til din Morris butikk..
Hvordan foregår tilbakebetaling ved retur/reklamasjon når jeg handler på Morris.no?
Du kan enten returnere hele eller deler av din order i valgfri Morrisbutikk eller så kan du bruke den forhåndsbetalte returseddelen som du fikk sammen med din order. Orderen sendes da tilbake via postombud. Når vi har registrert at vi har motatt din retur tar det ca 1 arbeidsdag innen vi får inn tilbakebetalingsorderen. Tilbakebetaling skjer til samme kort/konto som kjøpet ble gjort på. Har du handlet via faktura blir denne kreditert. Har du allerede betalt din faktura sender vi en tilbakebetalingsseddel per post direkte hjem til deg. Vi gir deg beskjed via mail når din tilbakebetaling er gjort/faktura er kreditert.
Kan jeg levere tilbake/returnere/reklamere en vare i hvilken som helst butikk?
Ja. Dette gjelder både om du har kjøpt varen online eller i butikk.
Min koffert har blitt skadet i forbindelse med reise, hva gjør jeg?
Begynn med å melde skaden til ditt flyselskap og be om å få en skaderapport. Du er siden varmt velkommen inn i din nærmeste butikk med din skadede koffert samt skaderapport/Damage report/PIR-rapporten.  Her kan du lese mer om flyskader.
Jeg har fått en skaderapport fra flyplassen, hva gjør jeg nå?
Ta med deg den skadede kofferten og din skaderapport til din nærmeste Morris butikk. Har du din kvittering eller annan dokumentasjon fra når du kjøpte kofferten er det alltid bra å ta med dette ved ditt besøk. Her kan du lese mer om flyskader.
Åpent kjøp
Som medlem har du alltid 30 dager åpent kjøp når du handler hos oss. Ikke-medlemmer har 14 dager. Åpent kjøp gjelder også salgsvarer. Bli medlem her.
Reparerer dere vesker/kofferter?
I noen tilfeller har vi mulighet til å bestille reservedeler, samt å hjelpe deg å reparere din skadede koffert. Dette krever at vi har merket i vårt sortiment samt at produsenten har reservedeler som vi kan bestille. Reperasjonstjenester skjer bare via butikk.
Jeg har mistet min kvittering
Er du medlem og har registrert ditt kjøp på ditt medlemskap er du alltid velkommen til å kontakte Kundeservice som henter fram din kvittering til deg.Er du ikke medlem men har handlet med kort kan vi få fram en kvitteringskopi via opplysningene på ditt kontoutdrag. Kontaktopplysninger finner du her.
Hvor lenge ligger min onlineorder i butikk før den sendes tillbake?
Din uavhentede onlineorder ligger 2 uker i butikk. Vil du at den skal ligge lengre må du kontakte butikken. Se kontaktopplysninger her.
Jeg har ikke fått min faktura?
Vi sender bare faktura via e-post. Fakturaen sendes samtidig som din order forlater vårt lager. Om du savner fakturaen bør du først kontrollere at den ikke har havnet i din søppel-post. Finner du den ikke der ber vi deg kontakte Kundeservice. Se kontaktopplysninger her.
Jeg vil reklamere på en vare, hvordan gjør jeg det?
Du har alltid 2 år reklamasjonsrett når du handler hos oss. For å reklamere på en vare kreves det at du har din kvittering. Ta med deg den skadede varen og din kvittering til din nærmeste butikk og be personalet titte på den. Vårt personale kommer da til å bedømme om skaden kan reklameres.