Kundeservice

Er det noe du lurer på kan du raskt finne svaret på denne siden. Den omfatter alt fra leveranser og returer til betaling og vanlige spørsmål. Om du likevel ikke finner svaret på spørsmålet på denne siden har kundeservice åpent på hverdager 09.00-16.00 09:00-16:00 (lunsjstengt 12:00-13:00) og du kan nå oss på telefon 23 21 30 40, e-post kundservice@morris.no eller via kontaktskjemaet.


Generelle vilkår Angerrett, retur & bytte
Integritetspolicy Reklamasjon
Betalingsvilkår Gavekort
Leveringsinformasjon

 

GENERELLE VILKÅR

For å handle hos Morris.no må du være over 18 år eller ha godkjenning fra foreldre eller foresatte. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil i tekst og bilder samt fargeavvik og feil i produktspesifikasjon på samtlige produkter i sortimentet.

Vi etterstreber alltid å ha hele sortimentet vårt tilgjengelig på Morris.no. Ved eventuelle feil i angitt lagersaldo forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i etterkant og heve bestillingen din. Sortimentet i våre fysiske butikker kan også variere avhengig av butikkens størrelse og lokal etterspørsel.

Vi følger forbrukerkjøpsloven og ved en eventuell tvist følger vi alltid Forbrukertvistutvalgets anbefalinger.

Force majeure
Morris er ikke ansvarlig for skade som skyldes lovendringer, statlige tiltak, krig, streik, blokader, boikott, lockout eller andre lignende omstendigheter. Forbeholdet når det gjelder streik, blokade, boikott og lockout gjelder også dersom Morris selv iverksetter eller utsettes for slike konflikter.

Opphavsrett
Innholdet på dette nettstedet er opphavsrettslig beskyttet og tilhører Morris.

Foretaksinformasjon
Morris.no är en del av Venue Retail Group.
Venue Retail Group AB, BOX 4011, 102 61 Stockholm, Sverige.
Org.nr. 556540-1493

Telefon: +46 8 508 99 200
E-post: kundservice@venueretail.com

Tilbake til toppen ↑

INTEGRITETSPOLICY

Personopplysninger
Morris.no er en del av Venue Retail Group AB og har ansvar for behandlingen av de personopplysningene som du gir til oss. Alle personopplysninger håndteres i samsvar med personopplysningsloven. Når du registrerer deg som medlem eller legger inn en bestilling, godkjenner du at personopplysningene dine behandles av oss og våre samarbeidspartnere i forbindelse med kjøpsprosessen og for å opprettholde vår kunderelasjon.

Du har alltid rett til å få innsyn i de personopplysningene du har registrert hos oss, samt å kontakte oss for å få korrigert eller slettet opplysningene. En gang per år kan du kostnadsfritt få et skriftlig utdrag av opplysningene vi har om deg i vårt register samt hvordan de brukes.

Morris.no benytter SSL-sertifikat. Det innebærer at all informasjon som sendes mellom deg og Morris.no er kryptert, og betalings- og personopplysninger skjer via sikre nettsider. Vil du lese mer om hva SSL-sertifikat innebærer, kan du gjøre det her.

Vi selger aldri opplysningene dine til tredjepart. All informasjon som videreformidles til tredjepart, f.eks. speditører i forbindelse med leveranser av dine personlige varer, brukes kun for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kunde. Opplysningene dine kan også deles med tredjepart i forbindelse med kredittopplysninger ved fakturakjøp samt kontrolleres mot folkeregisteret.

Informasjonskapsler (cookies) 
En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på pc-en eller i mobiltelefonen din og som ved ditt neste besøk hentes frem fra pc-en eller mobiltelefonen for å brukes igjen. Filen inneholder ingen personlig informasjon, men gjør det mulig for oss å se om du kommer tilbake til nettstedet vårt. Du kan velge å sperre for bruken av informasjonskapsler i nettleseren din, men dette medfører at du ikke kan nyttiggjøre deg alle funksjonene på nettstedet. Vi informerer om dette med bakgrunn i Lov om elektronisk kommunikasjon (ekomloven) som trådte i kraft den 25. juli 2003. Du kan lese mer om hva loven innebærer her.

Tredjeparts informasjonskapsler (cookies)
Vi bruker også tredjeparts cookies for å samle inn statistiske data i analyseverktøyer som Google Analytics. Informasjonskapsler som brukes her er både permanente og temporære (session-cookies). De permanente lagres på pc-en eller i mobiltelefonen din i høyst 24 måneder.

Tilbake til toppen ↑

BETALINGSVILKÅR

- Velg mellom kort og faktura
 
Betale med kort

Hos oss kan du betale med VISA, MasterCard, Eurocard og Maestro. Betalingen skjer via PayEx som er PCI-DSS-sertifisert og oppfyller alle sikkerhetskrav for bank- og kredittkorttransaksjoner. Kortnummeret ditt lagres ikke av Morris.no etter gjennomført transaksjon.

Det totale beløpet for bestillingen reserveres umiddelbart på kontoen din og trekkes ikke før bestillingen er klar til å sendes fra vårt lager. Ha gjerne kodebrikken din eller din BankID tilgjengelig når du gjennomfører kjøp med kortbetaling hvis banken din krever verifisering.

PayEx Faktura
Vi tilbyr våre privatkunder fakturabetaling via PayEx. Når du velger å betale med faktura, utføres det en kredittvurdering av PayEx Norge AS. Når varene dine sendes fra lageret vårt, sender PayEx en faktura til deg per e-post. Du får også tilsendt en gjenpart av kredittopplysningene fra Bisnode per post til din folkeregistrerte adresse. Du har ti dagers betalingsfrist, og fakturaavgiften på 39 kr vises alltid i ordrebekreftelsen og inngår i totalbeløpet.

Ved betaling etter forfallsdato debiterer PayEx et purregebyr på 65 kr samt forsinkelsesrente beregnet i henhold til renteloven. Hvis betalingen uteblir også etter påminnelse, går kravet videre til inkasso og det tilkommer et inkassosalær (for 2015 er dette på 650 kr). Ved fakturakjøp vil leveransen av bestillingen kun skje til folkeregistrert adresse.

For mer informasjon om PayEx Faktura, besøk www.payex.no, ring +47 22 03 63 00 eller send en e-post till faktura.credit@payex.com.

Tilbake til toppen ↑

LEVERINGSINFORMASJON

- Hente i butikk 0 kr, eller hos PostNord utleveringssted 99 kr
- Gratis frakt ved kjøp over 799 kr
2-4 bankdagers leveringstid
 
Hente butikk

Når du legger inn bestillingen din i vår online-butikk, kan du velge å hente varene i en av våre fysiske Morris-butikker. Da betaler du ikke fraktomkostninger! Når bestillingen er klar til å bli hentet i butikken, får du en e-post med alle opplysninger inklusive ordrenummeret som du behøver for å hente pakken. Husk å ta med gyldig legitimasjon.

Hente hos PostNord utleveringssted
Hvis du velger å hente pakken din hos nærmeste pakkeutlevering for PostNord, tilkommer det en fraktavgift på 99 kr. Pakken sendes til ditt nærmeste utleveringssted, styrt av postnummeret i leveringsadressen. Når du henter ut pakken din, må du oppgi kolli-ID-en du fikk tilsendt i e-posten eller i SMS-meldingen fra PostNord. Husk å ta med gyldig legitimasjon.

Uavhentede pakker
Du har to uker på deg til å hente ut pakken din uansett om du velger å hente den i butikk eller hos Schenkers utleveringssted. Deretter sendes den tilbake til lageret vårt, og vi forbeholder oss retten til å debitere deg de faktiske returkostnadene.

Tilbake til toppen ↑

ANGERRETT, RETUR & BYTTE

- Alltid 30 dagers angerrett
- Returnere i butikk 0 kr, eller med forhåndsbetalt returetikett 99 kr
- Bytte varen i en av våre butikker
 
Når du handler hos Morris.no, har du alltid 30 dagers angrerett regnet fra den dagen du mottok varene dine. I tilfelle bestillingen blir dellevert, regner vi fra den dagen du mottok den siste varen.

Returnere eller bytte en vare i butikk
Den enkleste måten å returnere en vare, er å besøke en av våre butikker. Der kan vårt erfarne personale også hjelpe deg til å finne et produkt som bedre tilsvarer dine behov. Dessuten trenger du ikke betale noen returfrakt. Husk å ta med utfylt returetikett som er trykt på baksiden av følgeseddelen.

Returnere en vare via posten
Du kan også returnere bestillingen din via posten ved å bruke den forhåndsbetalte returetiketten som følger med pakken din. Fyll ut returetiketten som er trykt på baksiden av følgeseddelen, pakk bestillingen i samme emballasje som den kom (eller annet tilsvarende), klistre returetiketten på returpakken og lever den hos nærmeste PostNord-representant. Spar alltid din innleveringskvittering ved retur via ombud
.

 
Det koster 99 kr å returnere varen med den forhåndsbetalte returetiketten. Dette beløpet trekkes fra tilbakebetalingen eller plusses på fakturaen din. Om du ønsker, kan du returnere varen på annen måte til vår returadresse: Morris, Att: Online retur, Storgaten 1, 0155 Oslo.

Vi kan dessverre ikke håndtere bytteordre. Returner heller varen som nevnt ovenfor og legg inn en ny bestilling på erstatningsvaren.

Tilbakebetaling
Tilbakebetalingen skjer snarest etter at vi har mottatt og registrert returen din, men det kan ta noen bankdager før beløpet er godskrevet kontoen din. Betalte du med kort eller via nettbank, settes pengene automatisk inn på kortet eller kontoen de ble trukket fra. Ved fakturakjøp annulleres fakturaen, men om du allerede har betalt fakturaen, må du fylle ut kontonummer for tilbakebetaling. Det gjør du på returetiketten som er trykt på baksiden av følgeseddelen.

Tilbake til toppen ↑

REKLAMASJON

Vi håper at du er fornøyd med bestillingen og leveransen. Hvis du mot formodning ikke er fornøyd, er du alltid velkommen til å kontakte oss, enten via vår kundeservice eller ved et besøk i en av våre butikker.

Er varen du kjøpte av oss skadet eller ødelagt, anbefaler vi at du kontakter oss så snart som mulig. Forbrukerkjøpsloven gir deg 2 års reklamasjonsrett på alle produksjonsfeil. Ved en eventuell tvist følger vi alltid Forbrukertvistutvalgets anbefalinger.

Feilleveing og defekte produkter
Hvis du har fått en feil eller defekt vare i leveransen, returnerer du som vanlig, men krysser av for «Reklamasjon» på returetiketten.

Transportskade
Hvis uhellet skulle være ute og varen din har blitt skadet under transport, er det viktig at du varsler oss om dette umiddelbart, enten per telefon eller e-post. Synlige skader på emballasjen skal rapporteres direkte på utleveringsstedet.
 

GAVEKORT

Du kan kjøpe gavekort i vår onlinebutikk! Gavekortet kan siden brukes til betaling både i våre butikker og online, en eller flera ganger til det ladede beløpet er brukt. Du kan betale med flere gavekort samtidig, og du kan kombinere ditt gavekort med andre betalingsalternativ. Et gavekort er gyldig i 2 år, og kan ikke lades flere ganger. Gyldighetstiden står alltid angitt på kortet. For å kontrollere saldo på ditt gavekort kan du besøke en av våre butikker, eller kontakte kundeservice.

Kjøp av gavekort er ikke bonusgivende, derimot kan den som benytter gavekortet få bonus på sitt kjøp. Ved returer av varer som er kjøpt med gavekort, settes returbeløpet inn på ett nytt gavekort. Gavekortet kan ikke erstattes med kontanter.

Gavekortet er et verdi dokument som du bør vare forsiktig med. Kortet er ikke knyttet til en person, det kan brukes av hvem som helst. Morris er ikke ansvarlig for tapt gavekort.

Betalingsvilkår
Du kan betale ditt gavekort med kort eller via direkte bankbetaling, men ikke med faktura. Når du vil kjøpe et gavekort online, kan du ikke samtidig ha andre produkter i handlekurven. For å kjøpe både gavekort og varer, må du gjennomføre to separate kjøp.

Leveringsinformasjon
Ditt gavekort sendes til den adresse du angir i kassen. Vil du ha gavekortet levert til mottageren, så angir du mottagerens adresse i stedet for din egen. Frakten for gavekort er 0 kr, og leveransetiden er 2-3 bankdager.

Angrerett, retur og bytte 
Gavekort kjøpt online omfattes av distansavtalslagen, og du har hos oss 30 dagers åpent kjøp. Gavekort kjøpt i butikk omfattas ikke av samme angrerett.

Tilbake til toppen ↑